Friday 25 February 2011

Ehem ehem. Ok. Wats your problem?

Assalamualaikum..


Semenjak kebelakangan ni aku sering di hujani hujan masalah cinta orang-orang tersayang. Sampai basah kuyup la aku nak handle satu-satu kan. Tapi takpe. Just piece of cake. Not really that piece but kinda...you know, Melayu always said 'Its easy like peanut'. Tapi kalau peanut tu macam senang sangat nak makan, ngap je terus habis..so tak sesuai sebab problem ni susah sikit jadi aku nak cakap 'Its easy like baking a cake'. Jadi takde la piece of cake sangat kan. Korang tau tak nak buat kek tu senang je, masuk kan je bahan bahan kat dalam mixer tu pastu bila dah sebati bake la. Mesti jadi kek punye, cume rase je antara sedap dengan tak sedap.




Ok lets back to the main story. Nak cakap ape tadi ye..? errrrr....owh! Problem cinta orang orang tersayang. Yeah dats it. Well, aku penah mention yang aku ni serious so maybe dats why aku sering dirujuk berkaitan masalah cinta semenjak di bangku sekolah. Ok, tanpa membuang masa, lets view the problemos!


Pesakit 1:

Doc, saya mempunyai seorang teman lelaki iaitu Mr M. Kami baru kapel beberapa bulan tapi saya sayang dia sangat dan kami dah pun bertunang secara unofficial. Mr M sangat hot okay! Dia hensem, banyak duit, ex-gf keliling perut, sense of humor yg tinggi dan juga pandai serta beriman. Kalau doc perempuan, sure doc suke dekat dia jugak. hehe. (=..=') Mase baru kapel kami sering berjumpa, rumah pun dekat jadi senang la nak jumpa. Tapi doc, Mr M sekarang dah jauh. Dia sekarang tinggal bersama parents nya di utara manakala saya di selatan. (really? haha. serve u right then.)  Masa mula2 hari tu dye selalu calling2, gurau2 sakat2 saya. Saya sangat happy.

Tapi doc, tu semua sementara. Semenjak kebelakangan ni Mr M seperti menjauh kan diri dari saya. Kami jarang berhubung. Dia selalu offline chat dekat fb. Saya call tak jawab, pastu tak reti nak call balik.
Saya juga sering dihantui oleh hantu hantu ex-gf Mr M yg entah bila nak mati. Saya sering meng-stalk wall Mr M dan saya dapati ex-gf dia selalu mengganggu dia. Saya cemburu. Sangat2. Saya takut doc. Mr M pernah bagi tau saya yang dia cepat boring dengan hubungan jarak jauh dan dia pernah break up dengan ex-gf dia dulu sebab ex-gf dia further stadi di tempat yang jauh. Tapi dia pernah berjanji takkan buat macam tu dekat saya.. tapi sekarang tengok la.. Saya rasa sangat down sekarang. Please, help me.



Doc Hee:

Ok. DH tak mau cakap banyak. Bagi DH senang je nak handle masalah ni.


i. Ajak Mr. M jumpe dekat tempat yang romantic. Paris contoh nye. Bawak cincin sekali.


ii. Lamar beliau di sana. Laki sekarang semakin pupus. So sape cepat dia dapat.


iii. Selalu wc dengan dia tengok reaction dia macam mana setiap kali korang wc. Kalau nampak muka dia macam boring, tanggal la tops, pkai tube je. Confirm dia suke.


iv. Time jumpe tu bagi dia minum air banyak banyak sampai dia pergi tandas lepastu ambil hanset dia. Bukak new message pastu tulis, "I dah lama nak mengaku tapi I takut u bagi tau parents I. Tapi sekarang I tak boleh nak handle lagi since u susah nak lepas kan I. I terpaksa mengaku yang I sebenarnya gay. I dah tak suci lagi. I telah di goda dan I dah tergoda. Dats why I break up with u. Ape yang I bagi tau u dulu semua untuk cover the fact that I am a gay. Ingat tak I selalu cerita pasal ii dekat u? He is actually my true love. So forget about me." Pastu send. Send to many.




DH tiba-tiba rasa sakit pinggang. Esok DH sambung lagi. Bye.


Thanks for reading!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...